måndag 1 mars 2010

Tokyo, bästa staden nånsin?

Asså jag var som ett barn på julafton!! Satt och stirra ut genom bussfönstret som om jag aldrig sett en japan förr, som om jag aldrig sett en taxi, en skyskrapa, neonljus.
Nu var det ju inte första gången jag såg allt det här, förutom japanen då (är de inte i Japan så är de inga äkta japaner), men tillsammans så var det så underbart!! Så glad att äntligen vara framme!

Huset vi bor i är fruktansvärt fint! Typiskt japanskt på tre våningar. Skärmväggar och hela kittet. Mitt rum är förvånansvärt stort med en 1,20-säng (typ) och all annan lyx vi har hemma. Vår husvärd, Toshiko-san, störtskön och fyller för övrigt år samma dag som jag. Skriv nu upp 13e april så ni inte glömmer!

Imorgon blir det upptäcktsfärd. Sån tur jag har som fick åka hit..

Jag är kär.

2 kommentarer:

  1. Faan va najs med lite tokyo skvaller!! mkt bilder... AS MYCKET bilder!!!! I wanna see Tokyo!! Puss

    SvaraRadera
  2. jaa, men jag måste köpa en kamera först!! blir till helgen förhoppningsvis! :D

    SvaraRadera