måndag 15 mars 2010

Helgen

Jag har varit kass på att skriva de senaste dagarna men haft fullt upp + en dator som vill hänga sig var kvart.. Kan ju vara för att jag tappat den i golvet, men iaf!!

Pallar inte skriva om hela helgen nu så delar upp det lite istället, drygar ut det med bilder också..


Fredag!


Vi va på sjukaste stället med våra nya polare Thomas och Ryoko, Lock Up hette det. Vi kommer dit, går nerför en trappa och det känns som att komma ner i en underjordisk grotta. Här blir vi fastkedjade i varandra med handklovar och en brud i polisdräkt för oss till en cell där vi blev inlåsta.

Väl inne i vår cell började vi beställa dricka och lite mat. Började med att beställa nån drink som kom i ett provglas från ett laboratorium, det följdes av en drink man fick dricka genom en spruta, sen blev det en drink med ett stort öga i och till dig Alex som alltid undrat vilka ingredienser ögon är gjorda av (iaf sen Power Hour '08) så kan jag säga dig att jag fortfarande inte vet, men det smakar som gelè iaf!!

Istället för shottar så beställde vi in piller som va fyllda med sprit som man skull tugga/svälja och sen var det dags för japansk(?) roulette. Fick in 6 bollar, 5 var fyllda med bläckfiskröra och 1 full med wasabi. Oväntat nog så var det naturligtvis den som aldrig käkat wasabi innan (jag) som fick den och jag trodde verkligen att jag skulle avlida. Kändes tom som om mitt hår brann.


Självklart så spåra det ju efter x antal drinkar och sprutal användes mer som vapen än som drinking tool och helt plötsligt blir det kolsvart.

En siren går igång och blinkar i rött, heavy metal-musik går igång och efter nån minut blir vi skrämda halvt till döds av ett monster som springer in i vår cell och löper amok!!

Detta repeterades typ 3 ggr och man blev lika vettskrämd varje gång.


Dags att dra vidare, vi tog taxi till en annan del av stan, jag och Ryoko ville till nån club men vi fick inte bestämma så vi hamnade på en salsa-bar. Vi va de enda där så efter en drink blev det Champion Karoke Bar där det blev fler drinkar och i takt med drinkarna ökade även min dumhet och kvalitèn på min sångröst*host* så det blev ett och annat framträdande (läs Michael Jackson).

Kvällen avslutades med mig deckad halvt i min säng och halvt på golvet med väldigt lite ångest som dock återkom i en större mängd när jag dan efter kom ihåg mina låtval på karaoke-klubben.. suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar