lördag 17 april 2010

Mr Ambitiös

För ett par dagar sen så fick ni träffa Mr Effektiv. Nu är det dags att introducera ännu en karaktär som jag förfogar över här i Tokyo - Mr Ambitiös.

Mr Ambitiös har nyss varit ute på en 4 km löprunda med Mr Vercelli och kört fysträning som inte är av denna värld och säger sig kunna repetera allt ikväll.

Mr A: "Det är ju såhär att Mr Vercelli inte har den kropp han hade för några år sen och äntligen har han låtit mig träda in i bilden för att få ordning på hans fysiska hållning."

Mr ?: "Så vad har du för planer för Mr Vercelli nu då?

Mr A: "Jo, jag har lagt upp en personlig plan för honom som vi noga ska följa. Den bygger på två löppass x3 km var eller varannan dag + en del fysisk träning jag tagit fram. Detta gäller helger såväl som vardagar. Vi ska även eliminera hans snaskande."

Mr ?: "Ha! Lycka till med det sistnämnda! Men vad är det då för mål du satt upp för Mr Vercelli?"

Mr A: "Jo, preliminärt ska han vara fit for beach till late summer 2010 men kan vi skynda på det ytterligare kommer jag att pressa honom hårt. Vid hans återkomst till Kalmar ska han nog lyckas få folk att höja ett ögonbryn eller två."

Mr ?: "Tack för det Mr Ambitiös. Men vad säger då Mr Vercelli om det här? Vi lyckades fånga honom för en snabb kommentar!"

Mr ?: "Så Mr Vercelli, vad tycker du om planerna som Mr Ambitiös lagt upp för dig den närmaste tiden, är du laddad??"

Mr V: "Va? Planer? Vem är Mr Ambitiös!?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar